DOA itu senjata orang-orang Islam.
Jangan lupa berdoa dimana kita berada.
Hanya Dia sahaja yang mendengar doa kita semua.

Jangan mudah berprasangka buruk pada Allah swt
Apa saja yang Dia turunkan ujian semua ada hikmah 
Dari-Nya, tugas kita berusaha dan berdoa 
dan terus tetap bersabar
hingga selalu berserah Pada-Nya.

Di dalam suatu riwayat, 
Nabi Muhammad SAW bersabda;
 kepada A’isyah RA, ‘’Hendaklah engkau selalu berdoa dengan doa yang dapat mencukup dan yang sempurna.

‘’Ya Allah, 
aku memohon kepada-Mu kebaikan seluruhnya 
untuk sekarang atau esok, 
baik yang aku tahu maupun yang aku tidak tahu, 
dan aku memohon perlindungan kepadaMu 
dari semua keburukan untuk sekarang atau esok, 
baik yang aku tahu maupun yang aku tidak tahu, 
dan aku memohon kepada-Mu 
syurga dan (semua perkara) yang mendekatkanku
kepadanya, baik ucapan maupun perbuatan. 
Aku memohon perlindungan kepada-Mu 
dari api neraka dan apa yang dapat mendekatkan kepadanya, 
baik ucapan maupun perbuatan. 
Aku memohon kepada-Mu kebaikan, 
sebagaimana hamba-Mu 
memohon dan Rasul-Mu Muhammad SAW. 
Aku memohon perlindungan-Mu 
seperti hamba-Mu memohon dan 
Rasul-Mu Muhammad SAW. 
Aku memohon kepadaMu 
agar apa yang Engkau putuskan kepadaku 
akhirnya menjadi terang berkat rahmat-Mu 
wahai Zat yang lebih belas kasihan 
daripada orang-orang yang belas kasihan.’’
Aamiin Ya Rabba'alamin.

Comments